Friday 3 April 2015

Apple (Syarifuddin)


Alamat :  https://www.apple.com

Pengenalan Bagi Apple.com
  • Apple Store sebuah laman web yang mempunyai maklumat tentang gadget berjenama Apple. Selain itu, Syarikat Apple mempunyai 180 buah kedai menjual barangan runcit yang berjenama Apple di Amerika Syarikat, Jepun, United Kingdom, Kanada dan Itali. Apple kini telah mengkaji lebih 200,000 pekerja tetap dan pekerja sampingan di seluruh dunia. Jualan tahunan Apple di seluruh dunia pada tahun 2006 (berakhir pada 30 September) ialah A$$ 19.3 Billion.
  • Produk perkakasan syarikat yang paling terkenal termasuk barisan komputer peribadi Mac dan peranti persisian berkait, barisan pemain media mudah alih iPod, serta iPhone yang telah dikeluarkan pada pertengahan tahun 2007. Pada 3 Januari 1977 , syarikat ini dikenali sebagai Apple Computer, Inc. selama 30 tahun yang pertama. Pada 9 Januari 2007, syarikat ini menggugurkan perkataan "Computer" daripada nama korporatnya.
  • Nama yang telah ditukar menyusul dengan pengumuman Apple tentang smartphone iPhone dan sistem video digital Apple TV. Ia membayangkan perluasan yang telah berterusan syarikat ke dalam pasaran elektronik. Selain daripada tumpuan tradisionalnya dalam komputer peribadi.

No comments:

Post a Comment