Wednesday 8 April 2015

Brainly (Irfah)

Alamat : https://www.brainly.my


Pengenalan Brainly.my
  • Brainly.my adalah satu sistem untuk belajar sesuatu mata pelajaran. Maknanya, jika pengguna menyukai pelajaran tersebut tetapi pengguna lemah dalam pelajaran tersebut pengguna boleh belajar bersama pengguna yang lain. Laman web ini menyediakan profile untuk pengguna yang ingin mendaftar.

  • Website ini ialah sekumpulan rangkaian pembelajaran sosial berdasarkan kerja yang biasa. Salah satu media sosial ini hanya pentingkan pada pendidikan dan pembelajaran. Ia juga menggunakan ciri-ciri rangkaian sosial yang menyambung pengguna yang ingin berhasrat untuk berkongsi pengetahuan dan pengalaman dengan komuniti dalam talian. Ini adalah khusus untuk Sekolah Rendah, Sekolah Menegah dan Pelajar SMA.
  • Laman web ini juga boleh digunakan oleh guru-guru, ibu bapa dan pendidik yang lain. Brainly adalah aplikasi yang percuma. Ia untuk memberi inspirasi kepada pelajar untuk belajar dalam komuniti yang sama dan meneroka ilmu pengetahuan dengan tumpuan terutama sekali membantu mereka dengan menyelesaikan kerja rumah. Brainly dilancarkan secara rasmi dan mempunyai 13 versi dan dikunjungi oleh lebih daripada 30 juta pengguna.
  • Pengguna yang menggunakan laman sosial ini akan diberi mata amaun semasa pendaftaran. Kebanyakan daripada menjawab, dan terdapat beberapa aktiviti di laman web yang boleh digunakan oleh pengguna jumlah tambahan mata. Jawapan diberikan separuh daripada mata yang digunakan. Laman web juga mempunyai kedudukan (harian, mingguan, bulanan dan umum) dari pengguna yang mempunyai jumlah mata yang diperolehi.

No comments:

Post a Comment